fredag 5 augusti 2016

Morötter

Så här i början på Augusti passar det utmärkt att visa de strumpor som jag teststickat för Allpakkaanna. Mönstret kommer på Ravelry.


Sockorna är stickade från tån och upp, jag har stickat med magic loop. Passformen på dessa sockor är jättebra, de sitter perfekt på foten. Mönstret är morötter vilket jag gillar det är inte så mycket mönsterstickning men den gör hela sockan.


Limmodesign har gjort ett färdigt garnkit som hon börjar sälja dena helgen och som kommer att finnas i hennes webbshop. Jag har dock stickat i Tant Koftas sock garn trekking.


Dessa sockor kommer att bli väl använda i vinter det kan jag lova. Kanske att det blir ytterligare ett par Morotssockar.
 

1 kommentar:

  1. Vilka härliga sockar! Roligt mönster och fin färgkombo. Nu fick jag en julklappsidé till dottern min som är vegetarian och gillar grönsaker:).

    SvaraRadera