onsdag 13 april 2016

Sockklubb

I december kunde man anmäla sig till en sockklubb som Dödergök och Manduzana anordnar. Naturligtvis anmälde jag mig till denna. 

Dödergök designar mönstren och Manduzana färgar garnet en härlig kombination då båda är jätteduktiga.Totalt skall det bli tre par sockor under våren. 


Första paketet kom i slutet av Januari.
Då blått är en av mina favorit färger så blev jag stormförtjust i paketet ett blått härligt garn Andromeda av Manduzana med lite glitter i. Mönstret är ett spetsmönster och heter Actiniaria av Dödergök. 


Har stickat på dessa sockor lite här och var. 
En härlig stickning på stickor 2,25, det är dock ett fel och det är att jag bara har en omgång av denna stickstorlek, Så fort jag får tillfälle skall ett par till köpas så jag kan sticka båda sockorna samtidigt.

Lite sticktid medan man njuter av våren får man unna sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar