söndag 17 april 2016

Fårfestival

I början på Mars var det dags för fårfestivalen i Kil. Det är ganska långt till Kil men vi var några som gärna ville göra vårt första besök på festivalen. 


Vi åkte hemifrån så vi skulle vara framme till att det öppnade. Vad vi inte räknat med var vädrets makter, det snöade och ganska mycket också. Några olyckor inträffade på vägen så vi fick ta en liten väg för att komma fram. En liten hal väg med både nivåskillnad och skarpa kurvor är ingen hit när det snöar. Tur att det finns sandlådor pricis där de behövs. Vi kom fram till slut och det blev ett trevligt och givande besök på fårfestivalen trots allt.


Efter att sett Moods of Colors färgade garn på Instagram (har en härva i stashen ochså) ville jag verkligen se dem. Så två härvor fick följa med mig hem. Skall bli roligt att sticka i och färgerna är så fina.  


Ullcentrum fanns ochså på plats så jag passade på att kompletera med några färger.  Deras två trådiga ullgarn är min favorit just nu till vantar. Nu har jag så det kan bli massor av vantar i olika färgkombinationer.

Fårfestivalen var en härlig tillställning som jag gärna återkommer till ett annat år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar