lördag 22 augusti 2015

Vantar

Planer att sticka vantar har funnits länge men det har varit lite si och så med att komma igång. Jovisst har det funnits vantar på stickorna men inte riktigt som jag tänkt.
I början på veckan startade Alpakkaanna en vant kal "Mittenswithalpakkaanna" både på Ravelry och Instagram och då var det inget att tveka på, nu skall jag sticka de vantar som jag tänkt mig.


Först ut är Nästansjö vanten som jag vann som garn kit från deras hembygdsförening. Stickar i tvåtrådigt ullgarn vet dock inte mer för det stod inte i förpackningen och stickor 2.5.
Nu är det inte så att jag bara stickar på dessa vantar nej då, målet är att sticka lite ett eller några varv varje dag på vantarna.
Naturligtvis så stickar jag fortfarande på min Lerwick kofta, vilken också är mitt UFO även denna månad.


Året Runts Mysteriestickning stickas det också på, jag är på sista delen men vilken tid det tar. Det blir en stor och gosig sjal och med en för mig annorlunda form. Känns som den kommer att ligga bra över axlarna tack vare formen.

Det är fortfarande sommar solen skiner och det är varmt. Så njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar