tisdag 7 juli 2015

Vägen till curacao

Anita Grahn har med ett linne Vägen till Curacao  i webbtidningen Avmaskat (finns på Ravelry) som kom för några veckor sedan vilket jag teststickade. Ett härligt linne som var roligt att sticka och fort gick det också, det stickas uppifrån och ner. Nu gäller det bara att det blir lite varmare och sol igen så linnet går att använda som det skall och inte som vid fototillfället när det var jättekallt.



Linnet är stickat i lin garn och jag valde Kalinka vilket var ett nytt garn för mig, hade ju inte stickat i lin förut. Det var en positiv upplevelse, garnet var härligt att sticka i särskilt som jag inte gillar för mjuka garner.


Teststicka är väldigt intressant och roligt jag får läsa mönstret på ett helt annat sätt än när jag "bara" skall sticka det. Verkligen se så allt stämmer och att formuleringar är riktiga, det är ju förhoppningsvis många som skall sticka efter mönstret.
Det är så roligt när det kommer någon teststickning så nu är det bara att hoppas att det snart dyker upp en ny.

Sticka lugnt så hörs vi snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar