söndag 4 januari 2015

Kal koftan

Har köpt knappar till min kofta. När jag valde garn hade jag inte en tanke på att det kanske skulle kunna bli svårt att hitta en lämplig knapp till. Så igår gav jag mig i väg för att börja leta knappar dels för att jag vill att koftan skall vara klar i tid och för att jag vill veta hur stora knapphål jag behöver. Blev så positivt överraskad när de perfekta knapparna dök upp i första affären.


Själva koftan växer också, Intagningarna under ärmarna och i ryggen är klara och jag har kommit så långt att jag ökar igen för att få lite vidd innan jag skall maska av.


Ett tappert försök att visa hur den ser ut så här långt. Funderar på hur långa ärmarna skall vara men det blir en senare fråga. Är lite orolig för om garnet skall räcka. 


 Hoppas ni också har några dagar ledigt till.

2 kommentarer:

  1. Superfina knappar! Det ska bli jättekul att se din färdiga kofta!

    SvaraRadera
  2. Snygga knappar! Vilken lycka att hitta så fina så fort!

    SvaraRadera