lördag 6 december 2014

Kofta på gång

Så var det äntligen dags att lägga upp och börja sticka på min kofta. Svårt att mäta halsringningen så den blir bra men jag hoppas på det bästa.


Koftprojektet har planerats i några veckor, vilket varit jättebra. Det har då blivit tid att verkligen fundera hur den skall se ut och tänk att det tom. blev en provlapp stickad.


Min tänkta och planerade kofta är väldigt enkel i modell och stickning, vill se hur det blir först och sedan till nästa kofta göra mer utsvävningar.Vanligtvis brukar jag krångla till det mesta med att göra det avancerat direkt men här vill jag verkligen ha en grund modell att arbeta utifrån.


Har också hoppat på Tålamodspåsens julstickning. Här finns bara ett ord än så länge "jättekul". Det kommer beskrivning på både engelska och svenska varannan dag och nu skall det göras roositudmönster.

Hoppas att jag får stickat några maskor denna helg, men ikväll är det dags för kalas här. I morgon är det julmarknad och med två barn vars klasser skall stå och sälja hembakat så finns det annat att göra än sticka.

Hoppas ni får en lugn och härlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar