fredag 19 december 2014

Ett litet paket

Så kom det äntligen, första paketet i Tant Koftas och Eddys sjalklubb. Paketet är lämnat vidare till tomten då det är en julklapp.


Så jag får vänta till jul innan jag kan ta tag i paketet och dess innehåll.


Har köpt ett nytt gult nystan Rauma finull garn till min Lerwickkofta. Har nog snart alla gula nyanser i detta garn men nu känns det som jag fått rätt färg.


Vanten som jag stickar i tålamodspåsens julstickning har fått fingrar och jag skall snart börja på mudden. Är riktigt stolt över dessa vantar då jag aldrig stickat fingervantar förut.

Julpynta och sticka är förhoppningen i kväll.

Må gott alla.


2 kommentarer:

  1. Riktigt snygg gul färg, inslag med den färgen kommer bli pricken över i! Vantarna är också snygga!

    SvaraRadera
  2. Åh lyckliga du som hann med i sjalklubben. Det ska bli roligt att se vad ni får göra. Och NU har jag kollat in nästa del i koftkalen och börjat på första ärmen. Jag är lite duktig på att skjuta undan en del andra måsten... ;0)
    Hoppas du (och jag) får mycket sticktid under helgerna som kommer.

    SvaraRadera