söndag 16 november 2014

Mont Royal färdig

Min Mont Royal är färdig stickad och jag är jättenöjd med resultatet. 


Den är stickad i Tant Koftas handfärgade sockgarn Trekking. 


Har blockat den på en ballong och det fungerade bra trots att jag var fundersam från början. Till en annan gång skall jag inte blåsa upp ballongen lika mycket.


Mössan passar och är färdig för att använda.


Beställde ju nytt gult garn till min Lerwick tröja vilket kom härom dagen, det är inte klar gult men mycket mer gult än det första nystanet.


Ser nu framemot att första delen av Stickameras uppifrån och ner Kal skall komma i morgon. Har inte bestämt mig för vilket garn jag skall använda ännu. Kanske finns det bra garn råd i första delen om inte har jag lite funderingar på gång.

Sticka lugnt så hörs vi.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar