lördag 22 november 2014

Garn till KAL

Beställde garn i tisdags till min uppifrån och ner kofta. Blev jätteglad att garnet kom innan helgen så jag kan planera min kofta under helgen.


Garnet är Magasin duetts supersoft, färg Cranberry, tyckte att färgen var vacker på bilden men den motsvarade inte riktigt mina förväntningar.


Tog ut garnet idag när det var ljust för att verkligen se hur det såg ut och då var det finare men inte den färg jag trodde det skulle vara men jag hoppas på en fin kofta i alla fall. Nu när jag ser på dessa bilder är det ju en riktigt fin färg, tja det blir kanske jättebra till slut i alla fall.


Har stickat med Supersoft garn tidigare så jag vet att det är härligt att sticka i. Den gången stickade jag sjalen Darmera som Playsweetmusic gjort och finns i webbtidningen Avmaskat.


Idag har det inte blivit stickat något alls, då jag varit och tittat på gymnasieskolor. Tänk vad bemötande och det första intrycket är viktigt.

Är det fler än jag som ritar på koftor i helgen?

Sticka lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar