fredag 7 november 2014

Det går framåt

I går så var det äntligen dags för stickcafé och träffa de andra som också stickar "Next Year In Lerwick". Nu är det bara så att de har kommit mycket längre på sina tröjor men målet är att de skall vara klara till sommaren så det är lång tid kvar. Till nästa café hoppas jag att det blivit mycket sticktid till min tröja.



Fick lite noja här om dagen när jag stickade och insåg hur jag tänkt använda färgerna, det skulle inte alls bli bra så jag ändrade om och insåg att jag helt behövde byta ut en av färgerna. Idag har jag beställt ett nystan av Rauma finull garn i gult. Hoppas att det blir bra jag har ju inte sett färgen. 


Min Mont Royal mössa har kommit så långt så jag har börjat med intagningar. Så snart kan jag använda den. Skulle sitta fint med en ny mössa nu när det börjar bli kallare.

Ha en bra stick helg och ge alla pappor en tanke på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar