söndag 30 november 2014

Advent och favoritstickor

Så var det dags att ta fram och göra i ordning adventsstaken. I år blev det röda blockljus med tomtar på. Så härligt med alla ljusstakar och stjärnor i fönstren det lyser verkligen upp.


Har stickat en provlapp till min Kal kofta men är tveksam och funderar på att göra ytterligare en med mindre stickor, har dock rätt maskantal till stickorna men vet inte om det blir för sladdrigt ändå.
Annars väntar jag på nästa del imorgon.
Har också förberett för att vara med och sticka Tålamodspåsens adventsstickning. Har inte gjort detta förut så det skall bli spännande. http://jultalamod.blogspot.se/


Visar här en bild på min Lerwick stickning som går framåt, har börjat med en ny färg. Stickorna jag använder är en Addi rundsticka som jag köpte för några månader sedan. Trots att jag inte hunnit sticka så länge på stickan har den blivit en favorit. Till adventsstickningen har jag också köpt en Addi sticka.


Väntar på nästa nummer av Avmaskat http://www.avmaskat.se/host-2014/#comments i höstnumret kunde man läsa om olika stickor och där fanns även flera fina mönster.

Ha en härlig Advent och kanske lite glögg i mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar