torsdag 19 juni 2014

Världstickardagen och stickspåret

Stickspåret
I helgen gjorde jag något som jag inte gjort tidigare och vad var det? Jo, jag åkte spårvagn i Göteborg och det är inte så konstigt men att åka runt i tre timmar är väl inte så vanligt och dessutom med vagnarna fulla av stickentusiaster.

Vi stickade oss runt i Göteborg med ett stopp i vagnhallarna för ev, toabesök.

Det var Garnasinne som ordnade denna trevlig och roliga aktivitet på Världsstickardagen. Det var också garn försäljning på spårvagnen och här kunde jag inte låta bli att köpa  till sjalen Ceturion.
Resan var slut vid Bältesspännarparken där det redan var sticknick på gång, också ett arrangemang på världsstickardagen,
Så här var det många som stannade och fortsatte med sina stickningar och stickdiskussioner. Naturligtvis var det inte så här folktomt, men vill inte lägga ut bilder på människor utan att de vet om det.

Vädret var toppen en riktigt härlig sommardag, verkligen något att minnas till hösten och vintern när det är mörkt och grått. Innan vi satte oss i bilen för hemfärd åt vi god mat.

    Blir det en liknande dag nästa år, ja då vill jag vara med igen. Tack för en trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar