söndag 11 maj 2014

Yes,Yes sjal på blockning

Tänk att sjalen redan ligger på blockning och jag väntar på att snart få använda den. För att vara jag så har denna stickning gått fort men sjalen har också varit väldigt roligt att sticka.

Här är en blid på min sjal med några varv kvar samt Icord avslutningen. Det var första gången för mig att göra en Icord,  men det fanns en bra video på You tube som jag följde.











Nu är det mina sockor som gäller. Så bra att det var melodifestivals final igår, det enda positiva med den är att den är bra att sticka till, så jag fick gjort lite på mina sockor i avbruten mosstickning. Håller fortfarande på med mitt första och andra par till Dödergöks sockutmaning.

Mitt första par, har dock kommit lite längre än på bilden, hoppas på att hinna några varv till i kväll.













Funderar på vad jag skall göra för sockar när dessa är klara, men har inte bestämt mig ännu. Valet just nu står mellan ett par mönster stickade eller att jag provar att sticka med magic loop, båda sockorna samtidigt.
Kanske blir det något helt annat men det återstår att se.
Nu är här en familj som önskar lite mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar