tisdag 6 maj 2014

Nya garner

Är med i Dödergöks sockutmaning och skall där sticka ett antal sockor fram till september, mitt mål är bland annat att sticka ur mitt garn förråd som jag har.
Har en god vän som också är med i samma utmaning, hon var till tant kofta för några veckor sedan och köpte garn till sig.


Då jag aldrig varit hos tant kofta var hon snäll och köpte garn även till mig. Här är allt garn, det är underbara färger och verkar härligt att sticka i. Skall bara fundera vilka sockor jag skall sticka.


Av dessa härvor har jag tänkt att sticka sockor med mycket mönster stickning. På sockutmanings bloggen finns redan många fina strumpor med mönster på och jag blir sugen att sticka mönster varje gång det kommer ett nytt par så vi får se hur mina blir till slut.Vad det andra garnet är tänkt till åter kommer jag med.

Nu väntar sjal stickningen på mig, den växer och varven börjar bli väldigt långa, men den är fortfarande lika rolig att sticka på. Kort kommer på den snart hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar