torsdag 29 maj 2014

Mysterie sockor

Som jag berättat tidigare har jag gått med i en ny KAL och skall sticka "A kero" Mysteriesockor av Kamilla Svanlund.(finns på Ravelry) Kul med ny utmaning det behövs ibland.
Garnet jag valt är Cascade Yarns Heritage Solids och färgen är Lilac.


Färgen var t.o.m. finare än vad jag förväntade mig. Ljuvligt ljus lila och det känns härligt mjukt så jag hoppas snart börja sticka.


Vädret nu gör att man kan göra det mesta utomhus så jag nystade upp garnet i går kväll.


En underbar kväll med sol men även en sådan kväll går solen ned. Det gäller att ta vara på dessa kvällar och njuta av dem.
Så nu har jag lagt upp och börjat på sockorna, men som ni säkert förstår kan jag inte kommentera mer om dem just nu. Återkommer om dessa sockor så småningom. Är ni intresserade kanske det går att haka på, de skall stickas under 5 veckor och det är första veckan nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar