lördag 24 maj 2014

Mera garn

Tja det skulle ju inte bli något garn på ett tag hade jag tänkt men att ändra på det går ganska fort. Kompisen hade beställt garn hos tant kofta vilket var färdigt härom dagen. Fick frågan om att åka med och det säger man inte nej till. Det var en väldigt fin kväll och det kanske gjorde sitt till att det blev garn inköpt.
Fast i ärlighetens namn behövde jag garnet. Skall provsticka sockor och då behövdes det garn till detta men det åter kommer jag till.
Har också tänkt sticka en sjal summer sorbet och till denna hade tant kofta det perfekta garnet.
Håller på med mitt tredje par i Dödergöks sockutmaning de blir faktiskt riktigt snygga tycker jag.












Vädret är så kanon just nu så det är trädgårdsarbete som gäller men det blir nog stick tid igen.
Ha en fin lördag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar