onsdag 14 maj 2014

Färdig sjal

Sjalen är klar, hur otroligt som helst jag har stickat färdigt något så här fort.

Här är några bilder på min stolthet just nu. Den är mycket randig beroende av att jag valt ett melerat garn som botten färg. När man ser sjalen i verkligheten ser det inte lika randigt ut då framträder det rät stickade partiet på ett annat sätt.










Tänkte fota den i solljus idag men solen har lyst med sin frånvaro nästan hela dagen. Nu ser det ut som den kanske kommer till slut men då är fotona redan tagna.

Lite mer utsträckt men då fick den inte plats på kortet.















Ytterligare en bild.

Sjalen heter "Inspire me" och finns på Ravelry dock endast på engelska, men har jag kunnat sticka ett engelskt mönster så är det inga problem för någon annan heller. Sjalen är jätte rolig att sticka så där så man inte vill släppa den.
Funderar redan på vad jag skall använda för färg till nästa "Inspire me" sjal. För en till skall det bli så småningom.





Nu är det att sticka sockor som jag skall ägna mig åt mest framåt. Hoppas på att ikväll bli klar med mitt första par i Dödergöks sockutmaning. Har redan här fler planer och funderingar men åter kommer med dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar